تمکن مالی از مهم ترین مدارک تاثیر گذار در تصمیم گیری افسر کنسولی می باشد. در واقع شما با ارائه نامه تمکن مالی به افسر کنسولی این اطمینان را می دهید که از پس هزینه ها در کشور مورد نظر برمی آیید و از این لحاظ مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد. سفارت خانه هر کشوری مبالغ حداقلی برای تمکن مالی مسافر اعلام کرده اند و این مبالغ برای هر کشور متفاوت است. مبالغ تمکن مالی ویزا، بر مبنای هزینه های رفت و برگشت به آن کشور، هزینه اقامت در هتل و یا مسافر خانه، هزینه های حمل و نقل در آن کشور، هزینه های خورد و خوراک و مواردی از این قبیل مشخص می شود.
تمکن مالی ویزای کانادا
نامه تمکن مالی، توسط بانک عامل هر شخص و به واحد پول کشور مورد نظر صادر می شود. در واقع تمکن مالی شامل ، مانده حساب شخص و سپرده های بانکی ایشان به همراه تاریخ بازگشایی حساب، میانگین مبالغ وارد شده به حساب، میانگین مبالغ خارج شده از حساب و تفاضل این دو (گردش حساب) می باشد. معمولا در تمکن مالی، تمامی مبالغ به در واحد ریال عنوان می شوند و شخص متقاضی تمکن مالی، باید با توجه به ویزای درخواستی، واحد پول درخواستی مورد نظر را اعلام دارد. تمکن مالی در صورتی معتبر است که شعب ارزی آن را صادر و مدیر شعبه آن را مهر و امضاء کند.
گواهی تمکن مالی برای سفارت کانادا
- ۹۹/۰۴/۲۳